dissabte, 7 de juny del 2014

7. Altres mètodes d'ensenyament



Bon dia!
Com heu pogut veure, la idea principal del meu bloc és que en l’ensenyament de llengües estrangeres cal practicar més la producció i comprensió orals. Us he explicat que el meu aprenentatge ha estat molt tradicional i bàsicament estudiàvem la gramàtica i estructura de la llengua.   
D’aquesta manera, per conèixer altres mètodes he buscat per Internet exemples de classes en les quals s’usen tècniques més innovadores i dinàmiques. Per exemple, he trobat aquesta classe d’anglès en la qual el professor ensenya a partir de l’escenificació de situacions:

 

En realitat, aquest sistema també implica memorització i repetició d’un diàleg que ha proposat el professor. Tanmateix, penso que aprendre d’aquesta manera és positiu perquè els alumnes participen activament, treballen les habilitats orals, i s’ensenya a usar estructures útils per a la vida real (demanar informació sobre restaurants, adreces, etc.). Tot i així, segur que hi ha exemples millors d’aquest mètode que fomentin també la creativitat i capacitat d’improvisació dels alumnes.


     El següent exemple usa el mètode Total Physical Response que combina la comprensió oral amb l’activitat física. Així, els alumnes també participen de manera activa i han d’anar assimilant el que la professora diu. Considero que aquesta activitat també és adequada, però en aquest cas concret només per nens petits amb un nivell bàsic, ja que potser els adolescents o adults es sentirien una mica incòmodes. 





Heu experimentat algun d’aquests mètodes?

1 comentari:

  1. Hola, Cecília!
    Quins exemples més interessants!
    Jo vaig experimentar una mica el Total Physical Response quan era petita, però el d'escenificació molt gairebé gens i el cert és que m'hagués agradat treballar-hi més.

    Fins aviat,
    Laia

    ResponElimina