Bon dia!
Com heu pogut veure, la idea principal del meu bloc és que en l’ensenyament
de llengües estrangeres cal practicar més la producció i comprensió orals. Us
he explicat que el meu aprenentatge ha estat molt tradicional i bàsicament
estudiàvem la gramàtica i estructura de la llengua.
D’aquesta
manera, per conèixer altres mètodes he buscat per Internet exemples de classes
en les quals s’usen tècniques més innovadores i dinàmiques. Per exemple, he trobat
aquesta classe d’anglès en la qual el professor ensenya a partir de l’escenificació
de situacions:
En realitat,
aquest sistema també implica memorització i repetició d’un diàleg que ha
proposat el professor. Tanmateix, penso que aprendre d’aquesta manera és
positiu perquè els alumnes participen activament, treballen les habilitats
orals, i s’ensenya a usar estructures útils per a la vida real (demanar
informació sobre restaurants, adreces, etc.). Tot i així, segur que hi ha
exemples millors d’aquest mètode que fomentin també la creativitat i capacitat d’improvisació
dels alumnes.
El
següent exemple usa el mètode Total Physical Response que combina la comprensió
oral amb l’activitat física. Així, els alumnes també participen de manera
activa i han d’anar assimilant el que la professora diu. Considero que aquesta
activitat també és adequada, però en aquest cas concret només per nens petits
amb un nivell bàsic, ja que potser els adolescents o adults es sentirien una
mica incòmodes.
Heu
experimentat algun d’aquests mètodes?
Hola, Cecília!
ResponEliminaQuins exemples més interessants!
Jo vaig experimentar una mica el Total Physical Response quan era petita, però el d'escenificació molt gairebé gens i el cert és que m'hagués agradat treballar-hi més.
Fins aviat,
Laia