Amb la forta presència
de les noves tecnologies penso que és molt difícil aprendre sense tenir
contacte amb Internet. De fet, el sistema que usen els nostres professors, el
Moodle, és un entorn d’aprenentatge virtual (EVA). És beneficiós per als
alumnes perquè ens permet tenir accés a materials i, també, assabentar-nos del
que s’ha fet a classe si no hem pogut assistir-hi. En algunes assignatures, hem
participat en fòrums o xats a través dels quals és creava una certa
comunicació. Tanmateix, l’accés a Internet ens a portat cap a un aprenentatge
virtual més individualitzat i autònom.
Així, parlem de
l’entorn d’aprenentatge (EPA), un plantejament pedagògic en el qual l’usuari
controla què i com aprèn. Penso que aquesta filosofia és molt positiva per a l’aprenentatge
de llengües perquè ens permet buscar informació del que realment ens interessa.
Igualment, facilita la interacció i compartiment de coneixement amb altres
persones. Així, podríem dir que la majoria dels estudiants treballem i aprenem
a la Xarxa i amb la Xarxa.
En el meu cas,
el meu EPA referent a llengües engloba tots els diccionaris, fòrums i corpus que
consulto quan tinc dubtes lingüístics; tant de català i castellà, com d’anglès
i alemany. Els fòrums els uso normalment per saber el significat o traducció d’una
expressió en anglès o alemany. Igualment, consulto pàgines com la BBC o die deutsche Welle per aprendre anglès i
alemany. A més, miro pel·lícules i series en versió original a través d’Internet.
Les noves
tecnologies i xarxes socials ens han ajudat a poder mantenir el contacte a
distància. D’aquesta manera, puc parlar amb amics d’altres països per l’Skype,
Facebook, correu electrònic, etc. Igualment, les xarxes socials són molt útils
per descobrir altres pàgines web d’interès i compartir-les amb altres companys.
Per exemple, mitjançant el grup de Llengües Aplicades intercanviem molta
informació relacionada amb les llengües. Amb la quantitat d’informació i
recursos que es troben a Internet necessitaria moltes més entrades per
descriure el meu EPA, però aquests elements són els més important.
Personalment,
no he aprés mai un idioma únicament en línia però sí que l’aprenentatge de les
meves llengües és tan presencial com virtual. Penso que és interessantíssim
explotar els recursos que ens ofereix la Xarxa i trobo que els docents els
haurien d’aprofitar més alhora d’ensenyar.
Hola Cecília!
ResponEliminaJo també miro sèries i pel.lícules online i és una molt bona manera d'estar en contacte amb la llengua i a més a més, d'una forma més aviat lúdica.
La veritat és que jo tampoc he après mai un idioma a partir d'Internet, però tens raó amb això de que l'aprenentatge és tan presencial com virtual.
Bon estiu!
Bon dia Cecília,
ResponEliminadoncs penso exactament com tu. Tots els recursos que tenim en línia són súper interessants i sovint no en coneixem ni la meitat d'avantatges que ens poden oferir. Es podrien fer propostes d'activitats per explotar aquestes eines al màxim per treure'n profit, no trobes?
Jo vaig intentar estudiar portuguès en línia, però no vaig avançar gaire, no perquè no fos útil, sinó per falta de temps! Però no descarto tornar-ho a provar ben aviat!
Bon estiu guapa!